Rekrutacja do projektu zorganizowana jest w 2 naborach.
W każdym z naborów wybieramy minimum 30 zespołów Innowatorów i Innowatorek, których koncepcje są rozwijane w etapie PREINKUBACJI. To etap, w którym dopracowujesz swój pomysł, biorąc udział w warsztatach i poznając potrzeby przyszłych użytkowników.
Kogo szukamy?
30 zespołów (min. 2-osobowych), które tworzą grupy formalne lub nieformalne. Szukamy osób ze świata edukacji, biznesu, nauki, sektora zielonego i nie tylko, które mają pomysł i chcą z nami stworzyć GREENowację.
Jakich pomysłów szukamy?
Takich, które prowadzić będą do zmian w zakresie naszych codziennych nawyków
i wyborów, a także sprzyjać podjęciu działań na rzecz ochrony natury, dbałości o czyste powietrze, oszczędzaniu zasobów, budowaniu zdrowszego i bardziej przyjaznego miejsca do życia.
Poszukujemy również koncepcji, które skupią się na zielonych kompetencjach
i kwalifikacjach, zakładających przygotowanie modelowych rozwiązań dla gospodarki, by ta stała się bardziej przyjazna środowisku.
Co oferujemy?
Średnio 95 000 zł bezzwrotnego grantu, intensywny program rozwoju kompetencji Innowatorów i Innowatorek.
Wsparcie osób eksperckich działających w obszarach innowacji, sektorze zielonym, samorządach i wielu innych.
Szczegóły wkrótce
Szczegóły wkrótce
Szczegóły wkrótce
Inkubacja:
– 3 warsztaty tematyczne,
– wsparcie zespołów inkubatora w zakresie organizacyjnym, merytorycznym, technicznym, finansowym,
– opracowanie prototypów finalnych innowacji.
Proces upowszechniania innowacji:
Upowszechnianie to proces, który polega na przedstawieniu szerszej grupie odbiorców innowacji, które zostały wybrane po zakończeniu etapu inkubacji, jako te, które będą odpowiedzią na wyzwania związane z zieloną transformacją.
W ramach upowszechniania:
– opracowujemy strategię upowszechniania,
– przygotowujemy materiały promocyjne o zespole i jego innowacji,
– wspieramy zespół w realizacji strategii.
PROCES UPOWSZECHNIANIA INNOWACJI
1. WYBÓR INNOWACJI DO UPOWSZECHNIANIA
Komisja Oceny Innowacji Społecznych wybiera innowacje o największym potencjale do rozwiązania istotnych społecznie wyzwań związanych z zieloną transformacją.
2. WSTĘPNE PRZYGOTOWANIE DO UPOWSZECHNIANIA
Ekspert lub ekspertka ds. upowszechniania we współpracy z ekspertami ds. innowacji przygotowuje materiały na kick-off upowszechniający,
tj. spotkanie z zespołem, który stworzył wybraną do upowszechniania innowację.
3. KICK-OFF
Jest to kreatywne spotkanie, podczas którego ekspert lub ekspertka ds. upowszechniania, tutorka oraz zespół odpowiedzialny za stworzenie innowacji, spotykają się, aby ustalić pomysły na jak najlepsze dotarcie z innowacją do osób z grupy docelowej.
4. PRZYGOTOWANIE STRATEGII UPOWSZECHNIANIA
Podczas tego etapu przygotowywana jest strategia upowszechniania. Obejmuje ona zadania, harmonogram ich realizacji, budżet. Na tym etapie wybierane są kanały (np. social media, konferencje, ambasadorzy), jakimi realizowane będzie upowszechnianie oraz tworzona jest lista rzeczy (np. filmy promocyjne, katalogi), które będą potrzebne do realizacji strategii.
5. REALIZACJA MATERIAŁÓW
Na tym etapie tworzone są wcześniej zaplanowane materiały. Są one indywidualnie dobierane do danej innowacji i zespołu, ale najczęściej obejmują: sesję zdjęciową i reportaż o zespole, fizyczne egzemplarze innowacji (jeśli jest to np. podręcznik czy gra planszowa), film promocyjny o innowacji itd.
6. REALIZACJA STRATEGII
Ostatnim etapem jest realizacja zaplanowanej strategii. Może to być udział zespołu w wybranych konferencjach tematycznych, wystąpienia w podcastach, czy prowadzenie warsztatów z wykorzystania innowacji.
Plan rozwoju innowacji
Każda z naszych innowacji w ramach licencji CC może być nie tylko bezpłatnie używana, ale także rozwijana.
Jeżeli masz pomysł jak udoskonalić jedną z naszych innowacji, albo zainspirowała Cię ona do stworzenia własnej, koniecznie daj nam o tym znać.
Współpraca i wdrożenie innowacji
Jeżeli spodobała Ci się któraś z naszych innowacji i wolisz, żebyśmy to my przygotowali Cię do jej wdrożenia w Twojej organizacji, skontaktuj się z nami. Pomożemy przygotować warsztaty z wdrożenia danej innowacji oraz zasugerujemy, jak łączyć je w pakiety tak, aby odnieść jak najwięcej korzyści w Twojej organizacji.